Лого дизайн. Какво трябва да знаем?

Логото е много повече от думи, икона, цвят. Доброто лого разказва история за вашата компания: кои сте, какво правите и с какво се занимавате.

Създаването на лого не е лесно: има много нюанси, които трябва да бъдат взети под внимание при разработването му.

Разпознаваемост на компанията

Силата на логото е в силата на визуалната му природа. Изследванията показват, че хората възприемат изображенията по-добре от текста.

Подобрява ефективността на маркетинга

Логото в маркетинга е черешката на  тортата. Тук логото не е само графичен символ. Това е същността на компанията, нейния имидж. Фирмите харчат милиони за изграждане на тяхната марка.Добре проектираното лого може да допринесе за успеха на бизнеса, а логото с лошо качество може да навреди.

Логото като част от фирмената марка

Логото е основният визуален компонент на фирмената марка. С него започва корпоративният стил.

Способността да се откроявате от конкуренцията

Ако нямате лого, то ви лишава от възможността да се конкурирате на пазара, защото просто няма да бъдете разпознати. Фирма без лого е като човек без лице.

Средство за повишаване на лоялността на клиентите

Ако създадете положителен образ на бизнеса си, всеки път, когато видят логото ви, клиентите ще изпитат приятни емоции, свързани с вашата фирма. И това укрепва доверието и лоялността на клиентите.

Логото защитава собствеността

Логото върху вашите продукти е този подпис, който доказва, че вие ​​сте техен производител, защитавайки купувачите от фалшификати.

Видове, форми, стилове лого

Логото, както всеки друг елемент на корпоративна идентичност, има форма, тип, стил.

Видове лога

Има огромен брой лога. Но като цяло те могат да бъдат разделени на четири вида – символни, текстови, комбинирани, и тип “значки”.

Символни лога

Един от най-популярните видове лого сред компаниите. Логото е представено под формата на символ, често абстрактен. Предимството му е, че е лесно възприемано и помага да се създават образи в подсъзнанието на човек, асоциирани с определен процес или обект.

Текстови лога

Лого, представено под формата на стилизиран корпоративен шрифт (букви). Освен тях, често се използват малки графични елементи: например усмивката на логото на Amazon.
Текстови логотипиПредимството на такова лого е, че лесно се помни и помага да се разграничите от конкуренцията.

Комбинирани лога

В това лого се използват както текст, така и символи. Този тип използва предимствата на предишните две: графичен елемент прави логото запомнящо се, а текстът помага да се запомни името на фирмата.
Комбинирани лога

Лога тип “значки”

Логата от този тип включват името на компанията в специална художествена форма. Това е един от най-сложните типове лого.

Лого на лого

Форми, използвани в логото

По-долу са дадени примери за най-популярните форми за създаване на лога, както и за асоциациите, които всяка форма предава.

Кръг – коопериране, единство, съдружие

Резултат с изображение за уса тодаъ

Пръстен – Здравина, решителност

Резултат с изображение за ауди лого

Крива – гъвкавост, адаптивност

Резултат с изображение за амазон

Квадрат – стабилност, постоянство

Резултат с изображение за майкрософт

Триъгълник – сила, знание

Резултат с изображение за адидас

Линии – спокойствие, уравновесеност

Резултат с изображение за ай би ем

Принципи за създаване на лого

Простота

Едно опростено лого е много по-добре възприемано и запомнено.

Обикновените лога са лесно разпознаваеми: те са запомнящи се и са най-ефективни за предаване на посланието на клиентите. Едно просто лого привлича вниманието на зрителя, дори когато пътува със 70 мили в час. 

– Джеф Фишър.

Логото на Nike  е отличен пример в това отношение. Логото е създадено през 1971 г. от студентката от Портландския университет Каролин Дейвидсън за 30 долара

Nike-300x115

Запомнящо се

Ефективното лого трябва да бъде запомнящо се и това отново се постига чрез простота. Този принцип играе най-важната роля в логото.
Едно запомнящо се лого трябва да съдържа елементи, които са непосредствено забележими или свързани с нещо познато.

Трайност

Логото трябва да издържи теста на времето, да има резерв за бъдещето.

Лого на Coca-ColaЛогото на CocaCola не се е променило от 1885 г. насам.

Правилното лого остава релевантно и ефективно след 10, 20, 50+ години.

Оставете тенденцията за модната индустрия. Тенденциите идват и си отиват. Когато става въпрос за корпоративен стил, трайността е от ключово значение. Не следвайте тълпата. Изпъквайте.

– Дейвид Еър.

 

Гъвкавост

Логото трябва да изглежда страхотно в разнообразна среда (на фирмена бланка, в реклама, на сайта, в приложения и др.) И в различни размери. По тази причина логото трябва да бъде разработено във векторен формат, за да се гарантира, че той може да бъде мащабиран на всякакъв размер без загуба на качество.
Целево лого

Логото “Target” е отличен пример за универсално лого.

Как да проверите универсалността на логото?

Запитайте се дали логото ще изглежда отлично, ако:

…се отпечата в един цвят?
…се отпечата на голям билборд?
…се печата в черно и бяло?

Ако отговорът е “да” на всички въпроси – поздравления! Създадохте универсално лого!

 

Обичам да работя от самото начало в черно и бяло, за да се уверя, че логото ще изглежда добре в най-простата му форма. Цветът е много субективен и емоционален. Той може да отвлече вниманието от цялостния дизайн.

– Патрик Уинфийлд.

 

Съответствие с дейността на компанията

Логото трябва да съответства на сферата на дейност на компанията.
Например, ако разработвате дизайн на лого за магазин за детски играчки, би било разумно да използвате “весел” шрифт и икони, свързани с играчки, деца и т.н. От друга страна, логото не трябва буквално да изобразява какво прави фирмата. Например логото на BMW не е машина, а логото на Хавайските авиолинии не е самолет.

Съответствие с характеристиките на компанията

Когато създавате лого, трябва да имате предвид характеристиките на вашата фирма и индустрията като цяло.
Например, логото на банката може да бъде свързано с надеждност, стабилност, доверие. Съобразно с това, трябва да се използват подходящи шрифтове и цветове.

тематично лого
тематично лого
Примери за лога, които съответстват на сферата на дейност на фирмата

Уникалност

Логото трябва от една страна да съответства на характеристиките на вашата индустрия, но от друга – да бъде уникално и да не повтаря идеите на други хора. Следователно, когато създавате лого, трябва да сте сигурни, че не копирате логото на друга компания.

плагиатство между лога

Как да изберем шрифт за логото?

Шрифтът е един от най-важните елементи на логото. От това зависи яснотата на логото, неговото възприятие.

1. Серифните шрифтове имат малки засечки в края на всеки буквен елемент и преход от дебела линия към по-тънка.

серифиШрифтовете със серифи спомагат за запазването на вниманието на читателя върху линията. Те са най-ясни и четливи

2. Шрифтовете без серифи често са с правилна геометрична форма с прави линии и прави ъгли.

В Англия и Франция такива шрифтове се наричат ​​Сан Сериф, в Америка Готик, в Германия Гротеск.

Шрифтовете без серифи са лесни за възприемане поради формата им, но те почти не са подходящи за четене – лошо четими. Следователно, sans-serif шрифтовете се използват, като правило, само в заглавията. Най-популярните sans-serif шрифтове са Futura и Helvetica.

3. Ръкописните шрифтове приличат на текст, написан ръчно с писалка, четка и др.
Ръкописните шрифтове са слабо четими, затова се използват само като главни букви.
Ръчни шрифтове

4. Машинописните шрифтове симулират текст, написан на пишеща машина.

Написани шрифтове

Психология на възприятието на шрифта в логото

Цветът влияе на психо-емоционалното състояние на човек и причинява определени чувства и емоции. По същия начин работят и шрифтовете.

Използвайки характеристиките на възприемането на шрифтове, можем да предизвикаме у хората чувствата, от които се нуждаем.

Например, ако искате да покажете в логото, че фирмата ви е стабилна и уважавана, можете да използвате шрифт със сериф. Ако искате да се съсредоточите върху модерността на вашия бизнес, обърнете внимание на шрифтовете sans-serif.

На теория всичко това звучи чудесно, но как да бъде на практика?

Първо, нека да разгледаме истински примери за използване на шрифтове от успешни компании.

Ръкописни шрифтове

Оптимизиран Cadillac-лого
Ръкописният шрифт на логото на Cadillac въплъщава елегантност и изтънченост

Декоративен шрифт

thumb_5023_logo_retailer1
Компанията Дисни избра декоративен шрифт за логото си, което го прави игриво и забавно.

Шрифт Serif

Google-лого-сериф
Обикновено, но уважавано. Старото лого на Google е стандартът за стабилност и надеждност за много от нас. Серифният му шрифт има успокояващ ефект.

Шрифт без сериф

LinkedIn_Logo
Шрифтът на фирменото лого е лесен и запомнящ се. Именно тези качества са присъщи на онлайн платформата за намиране и установяване на бизнес контакти.

Как да изберем цвят за логото?

“Цвят, цвят и цвят! Това е първата точка на взаимодействие и най-запомнящият се обект “, казва Лесли Харингтън, изпълнителен директор на The Color Association.

Разбирането как цветът влияе върху човешкото възприятие е много важно при създаването на качествено лого “, казва Мартин Кристи от Logo Design London.

Как да изберем цвета на логото?

За да получите отговор на този въпрос, трябва да си зададете 3 въпроса:

Какъв цвят подчертава индивидуалността на вашата марка?
Какви цветове характеризират вашите продукти / услуги?
Какъв цвят използва вашият конкурент?

Цветовете не са свързани с определена индустрия, но отделните цветове са по-подходящи за някои услуги / продукти, отколкото други.
Трябва да се стремите да изберете цвят, който ще подчертае индивидуалността на вашата фирма. Цветът трябва да създаде правилното впечатление на клиентите, които за първи път виждат логото ви.

Какво да направите, когато разберете цветовете на конкурентите?

Една от възможностите е да се използва цвят, различен от цвета на логото на главния конкурент. Това ще ви помогне да се откроите. Но заслужава да се разгледат цветовете на вашата индустрия, така че противоположният цвят да съответства на индустрията. Например, розов цвят за логото на банката или адвокатска фирма изглежда неподходящ и нелепо.

Помислете за цветовите характеристики в различните култури. Например, в западния свят бялото се смята за цвят на чистота и мир, а в някои азиатски страни това е цветът на смъртта.

Един цвят или повече?

За максимално предаване на правилните чувства и емоции, обикновено се използва един цвят при създаването на лого дизайн. Въпреки това, има много успешни лога с няколко цвята – Google, eBay.

Поради това, можете безопасно да използвате един цвят и няколко. Основното е, те да се съчетават! Но, разбира се, не прекалявайте с използването на голям брой цветове.

кавичкиПрепоръчвам да изберете два основни цвята. Това улеснява марката ви да комуникира с клиентите. Много компании, от спортни екипи до корпорации, използват само два цвята в продължение на много години.

– Памела Уилсън.

 

Как да изберем няколко цвята за логото?

Най-лесният начин да изберете правилните цветове за логото е, да използвате цветови палитри.
Има много онлайн услуги за избор на отлични цветови палитри.

Дизайнерите често използват практиката 60-30-10. Това е, че избирате 3 различни цвята и ги използвате в съотношение 60%, 30% и 10%. Това правило осигурява лесен начин за създаване на професионална цветова схема за вашата марка.

– Джеърд Кристофърсън

 

Грешки при създаване на лого

За да направите логото наистина добро, трябва да избегнете някои грешки.
По-долу сме съставили най-популярните.

Грешка 1. Използване на растерна графика

Използването на растерни изображения в лога е нежелателно, тъй като може да доведе до проблеми при възпроизвеждане на логото. При значително увеличение на изображението с растерни изображения то ще изглежда като мозайка, което го прави неподходящо за използване.

Използва растерни изображенияСледователно стандартната практика при разработването на логото е използването на програми, които работят с векторни графики – Adobe Illustrator или Corel Draw.

Грешка 2. Следвайте тенденциите

Тенденциите идват и си отиват. В крайна сметка те се превръщат в клишета. Едно добре проектирано лого трябва да е трайно. Това може да бъде постигнато, ако не разчитате на новопоявили се трикове.

Относно тенденциитеЗа да създадете уникална идентичност за фирмата си, е по-добре напълно да пренебрегвате тенденциите в създаването на лога.

Грешка 3. Прекомерна сложност

Изображението, съдържащо твърде много подробности, е лошо възприето в печатна форма или с визуален преглед на намалена версия.
Детайлите на сложния дизайн ще бъдат загубени и в някои случаи ще изглеждат мръсни или, още по-лошо, няма да се възприемат правилно.

Прекалено сложноНапример, чертеж на пръстов отпечатък върху фиктивното лого на Smashing може да се види само при много внимателна проверка. Когато намалите детайлите, те се загубват.

Вижте корпоративните знаци на “Nike”, “McDonalds” и “Apple”. Всяка от тези компании има много проста картинка, която може лесно да се възпроизвежда във всякакъв размер.

Грешка 4. Зависимост от цветните ефекти

Без цвят, великолепното ви лого може да загуби своята идентичност. Така ли е?

Отнася се за цвета за ефекта сиНе! Това е много често срещана грешка.

Изборът на цвят трябва да бъде последният от вашите решения, така че е най-добре да започнете разработката с черно-бяла версия.

Грешка 5. Лош избор на шрифтове

Когато става въпрос за създаване на лого, избирането на правилния шрифт е най-важното решение, което трябва да вземете. Поради неуспешния избор на шрифта, логото най-често губи (в нашия пример се появява известният Comic Sans).

Лош избор на шрифтаГрешка 6. Разработване на лого за себе си, а не за клиентите

Често, създавайки лого, имате желание да използвате любимия си шрифт, цвят и т.н. Не правете това!

Проектиране за себе сиЗапитайте се, дали този шрифт и цвят наистина са подходящи за вашия бизнес?

Например, великолепен модерен типографски шрифт, който ви харесва толкова много, едва ли е подходящ за такъв сериозен клиент като адвокатска кантора.

Грешка 7. Типографски хаос

Типографията може да повдигне или унищожи логото, затова е жизненоважно да знаете основните неща за печат. Логото трябва да остане възможно най-просто, но в същото време да предава предварително зададеното съобщение. За да постигнете това, трябва да разгледате всички типографски аспекти на дизайна.

Има твърде много шрифтовеНе използвайте твърде много шрифтове или опции за дебелина (максимум две). Не използвайте предвидими, фантастични или твърде тънки шрифтове. Внимателно следвайте изравняването, интервала и размерите. И най-важното – уверете се, че сте избрали правилния шрифт за този проект.

Грешка 8. Създаване на монограма

Една от най-честите грешки при създаването на непрофесионални лога, е опитът да се създаде монограм от началните букви на името на компанията (например B & H). Макар че на пръв поглед изглежда гениално, но с помощта на инициалите на компанията е трудно да се постигне доверие или да се предаде необходимото послание. Вие, разбира се, можете да опитате, но не спирайте там, ако има други варианти на логото.

ббОпитайте се да не превърнете името на фирмата в непопулярно съкращение, ако това не отговаря на поставените цели.

HP, FedEx, IBM и GM не започнаха със съкращения; те станаха така известни години, след като спечелиха висока репутация.

Грешка 9. Използване на визуални клишета

Свикнали сме идея да се асоциира със светеща лампа. Това вече е толкова изтъркано, че поставено в логото на вашата фирма, ще има по-скоро негативен ефект. идея-крушкаКак може вашият дизайн да бъде уникален, ако много други лога имат същата идея? Не позволявайте визуални клишета и предлагайте оригинални идея и дизайн.

Грешка 10. Копиране, кражба на проект

Тъжно е, че трябва да говорим за това, но тези практики са обичайни в наши дни. Разработчикът на логото вижда идея, която му харесва, малко го трансформира, променя цветовете или думите и дава тази идея за негова. Това е неетично, незаконно, глупаво и скоро ще бъдете заловени за това.

Е вашето лого е отлично? [Checklist]

И така, вероятно вече сте създали лого. Честито!

Но наистина ли е добре? Ще изглежда страхотно в различни размери? Е, нека проверим ефективността на вашето лого с нашия checklist.
Разгледайте всеки въпрос и отговорете “да” или “не”.

1. Логото е оценено като сполучливо най-малко от три лица
2. Логото изглежда добре в черно и бяло
3. Логото е разпознаваемо и когато го завъртите на 180 градуса.
4. Логото се разпознава, ако размерът му се променя
5. Няма сложни елементи, които трудно се рисуват на ръка
6. Логото е визуално балансирано – икона, шрифт, цвят
7. Не са използвани прекалено много шрифтове, цветове, ефекти
8. Логото е забележимо сред други лога

9. Адаптивното лого

Адаптивността означава, че логото ще изглежда страхотно на всеки обект или повърхност – тениска, уеб сайт, пътна маркировка и др.

10. Логото е запомнящо се

Покажете вашето лого на приятели и ги помолете да направят копие след няколко часа или дни. Ако той може грубо да изготви схематична диаграма на вашето лого, тогава всичко е наред и вашето лого ще бъде запомнящо се.

11. Логото е универсално

Универсалността на логото означава, че то се възприема еднакво от широк кръг от хора. Всички хора са различни и основното е, че логото запазва значението си.

12. Логото е лесно за четене

Представете си, че вашето лого е поставено на банер, а вие пътувате с кола със скорост от 70-80 км на час. Бихте ли могли да прочетете текста на логото си? Ако е така, всичко е наред. Ако не, може би трябва да работите върху шрифтовете.

13. Имате векторни формати на лого

Надяваме се, че нашите съвети ще ви бъдат полезни и ще можете да създадете отлично лого!

Ако все пак не успеете, iBrand може да изработи перфектното лого за вас.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *