Как да изберем име на фирма?

Изборът на име на фирма/бранд е често подценяван въпрос. За мнозина, много по-важно е как новата фирма ще организира бизнеса си, за да бъде той успешен, а не как ще се казва.

Затова и в търговския регистър ще се натъкнете на хиляди, меко казано “странни” имена на фирми, които и най-успешните специалисти по брандинг, биха се затруднили да наложат на пазара.

Ето някои от най-забавните имена на фирми, регистрирани у нас:

“Аман” – ООД
“Бабка експорт импорт” – ООД
“БулСер” – ООД
“Дом на радиатора” ЕООД
“Ерем Иляч Ве Кимйеви Меделлер Санай Мамоллери Тиджарет Лимитед Ширкети” ООД
“Живот на края” ЕООД
“Кафе, чай, офисмрежи” ООД
“Кал – Лимитид” ООД
“Катилска мечта” ООД
“Мъка – Къмпани” ООД
“ППЕППИССА” ООД
“Разяреният лъв – Веселин Несторов”
“Сори Интернешънъл” ЕООД
“Текнок***а” ЕООД
“Я късмет” ООД

Представете си как клиентите на някоя от тези фирми, биха се похвалили че са си купили нещо от тях.

И сега сериозно…

Какво трябва да съдържа името на фирмата?

Според някои експерти, най-добре е да започнете на “бял лист”, избирайки абстрактно име, което не означава нищо, но може лесно да се наложи като бранд, особено онлайн (думата най-вероятно ще се радва на слаба конкуренция при търсене в Google).

Според други, името трябва да е “информативно”, подсказвайки предмета на дейност на фирмата.

И двата подхода имат своите предимства и недостатъци.

И в двата случай обаче, името трябва да се подчинява на няколко основни принципа:

  1. Избирайте кратки, запомнящи се, лесни за произнасяне имена. Не пропускайте да проверите за свободни домейни с избраното име, защото в днешно време е невъзможно да си представим фирма без собствен сайт, а най-логично и ефективно е, домейнът да е с името на фирмата/бранда.
  2. Не избирайте имена с двусмислено значение, както и такива, които имат негативно значение на някой от популярните езици. Особено ако планирате бизнес с чуждестранни партньори, никак не е без значение как ще звучи името на вашата фирма на техния език.
  3. Не се насочвайте към шеговити имена (подобни на изброените по-горе). С каквото и да планирате да се занимавате, партньорите ви ще гледат с известна насмешка на вас, а това в никой случай не е добре за изграждане на трайни отношения, основани на взаимен респект и уважение.
  4. Потърсете в Google каква информация ще се появи при търсене по избраното име. В някои случаи може да се окаже, че потребителите свързват името, което сте избрали, с доста странни и нелицеприятни неща. Не е изключено и да е имало вече фирма с вашето име, която е останала в аналите с нерегламентирана дейност, данъчни измами, фалит …, с които в никакъв случай не бихте искали да свързват вашата нова фирма.
  5. Тествайте името. Споделете избора си за име на фирма с възможно най-широк кръг познати и приятели и вижте тяхната реакция.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *