GROSS е марката на информираните потребители

Налагането на нов бранд на пазара е сложна задача, особено когато не разполагаме с неограничен бюджет за брандинг и маркетинг. Всяка фирма избира стратегия, съобразена с конкуренцията , спецификата на продукта и ресурсите, с които разполага. Как се справя с това предизвикателство една от младите фирми на нашия пазар – Toolsworld Bulgaria?

Разговаряме с Павлин Николчев – Маркетинг мениджър на Toolsworld Bulgaria за предизвикателствата по налагане на нови брандове на пазара.

– Разказжете ни нещо повече за Toolsworld Bulgaria

toolsworld

Светът на инструментите България (Toolsworld Bulgaria) е част от международния холдинг Toolsworls, който произвежда и дистрибутира ръчни и електроинструменти на 4 континента – Европа, Азия, Южна и Северна Америка. С годишен оборот от над 500 милиона долара, холдингът е сред 10-те най-големи доставчика на ръчни инструменти в света. Toolsworld Bulgaria е отговорен за продажбите на холдинга в Европа, като освен в България, вече има изградени търговски офиси в Румъния, Унгария и Полша.

– Кои са брандовете, които управлявате?

Toolsworld има над 10 различни бранда инструменти, позиционирани в низкия, средния и професионалния клас. Това ни дава редица конкурентни преимущества. Можем да предложим подходящите брандове за всеки тип клиент.

– GROSS е професионалния ви бранд. какво прави тези инструменти по-специални?

gross

– GROSS е гордостта на холдинга, защото под тази марка произвеждаме професионални инструменти с безупречно качество, ергономичен дизайн и подобрена функционалност, много от които са патентовани. За производството на тези инструменти, използваме най-качествените материали и най-модерните технологии. До тук – няма съществена разлика с характеристиките на всеки професионален бранд. Затова започвам с разликите: Първата и най-съществена разлика е в цената. Инструментите GROSS са предназначени за професионалисти, но са напълно достъпни и за всеки домашен майстор, защото цените им са 20-30% по-ниски от цените на популярните брандове професионални инструменти. Това се постига по два начина: скъсяване на каналите за дистрибуция и минимизиране на разходите, които не са пряко свързани с производството. Другото, което отличава GROSS от другите професионални брандове, е иновативността. Стремили сме се да предложим продукт с добавена стойност за потребителя, който не просто да свърши определен вид работа, но и да носи удоволствие от работата. Затова и казваме, че GROSS е марката на информираните потребители, които правят рационален избор при покупката на професионален инструмент.

– Ограниченият бюджет за брандинг, предполагам е бил основна пречка за бързо налагане на марката? Какви трудности срещнахте?

 

– Да, не можехме да разчитаме на бързо налагане на марката, защото политиката на компанията е да поддържа ниски цени, които да не се натоварват с прекомерни разходи за брандинг и маркетинг. Това е страхотно за крайните потребители, но и свързано с доста трудности за нас, като маркетинг отдел. Това ни накара да насочим усилията си към POS (point of sale) маркетинга и онлайн маркетинга, които изискват сравнително по-ниски разходи.  Много разчитахме и на лоялните потребители на марката, които са нашите най-силни оръжия в налагането на бранда на пазара. В България работим с над 800 търговци на дребно и дистрибутори, като безплатно брандираме търговските им обекти не само с GROSS, но и с останалите брандове, предлагани от холдинга. Стоката се разполага на наши брандирани стелажи, провеждаме редица акции, презентации и други маркетинг активности в самите търговски обекти. Това засега дава своите резултати, като продажбите на инструменти от тази марка бележат най-сериозен ръст, в сравнение с продажбите на останалите наши брандове.

 

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *