10 тенденции, които ще променят електронната търговия

Очакванията са онлайн продажбите да достигнат 4.5 трилиона долара през 2021 г., Което означава над 250% ръст, спрямо 2014 г.

Електронната търговия процъфтява и не показва никакви признаци на забавяне на темповете на растеж.

Днес, търговските компании не са конкурентни, ако не предлагат отлични възможности за покупка онлайн на техите продукти, а 56% от покупките в офлайн магазините са повлияни от онлайн присъствието на съответния бранд или продукт.

Това означава, че ако не достигате до клиентите си онлайн, бихте могли да загубите половината от потенциалните си приходи от продажби.

Бързият растеж на електронната търговия е съпроводен и с редица промени. Вече не е достатъчно да публикувате изображения на продукти на сайта си и да се надявате, че клиентите ще ги намерят.

Очертават се редица нови тенденции, които биха могли да подобрят значително онлайн продажбите ви, ако им обърнете нужното внимание и съобразите сайта си с тях.

Тенденции в електронната търговия

Мобилни приложения за пазаруване (native apps)

Това са приложения, които се изтеглят и съхраняват на телефона ви. Това е най-доброто решение за електронната търговия, тъй като приложението е написано и разработено специално за използване на мобилното ви устройство. То може да бъде изтеглено и инсталирано чрез App Store или Google Play, и използва пълноценно функциите на устройството. Тези приложения осигуряват най-оптимално потребителско изживяване.

Има разработени native app. приложения за почти всички популярни Open source платформи за електронна търговия, като OpenCart, Magento и други. Срещу не повече от 2000 лв., бихте могли да се сдобиете с достатъчно добро приложение, адаптирано за вашия бизнес.

Обогатена реалност

Знаете ли кое е по-добре, от това да видите продукта в магазина преди да го закупите? – Това да го видите как ще изглежда в дома ви.

Обогатената реалност (Augmented reality – AR) ще печели все повече поддръжници. В крайна сметка ще стане стандартно за компаниите да я предлагат на клиентите си.

Собственик на фирма за интериорен дизайн установи, че чрез AR е направил своите потребители 11 пъти по-склонни да купуват негови продукти, а също така ги е държал в приложението 2,7 пъти по-дълго.

Обогатената реалност със сигурност възвръща много бързо първоначалната инвестиция за нейната разработка. Тъй като конкуренцията в електронната търговия расте, потребителите все по-често ще купуват от компании, които им позволяват визуално да „изпробват“ продуктите преди покупката.

Автоматизация и чатботове за онлайн поръчки

С 1,3 милиарда души потребители на Facebook Messenger, има смисъл да се възползвате от чатботове за маркетинг, обслужване на клиенти и продажби.

С електронната търговия можете да стигнете дори по-далеч.

Чатботът е компютърна програма, която дава автоматизирани отговори на често задавани въпроси. Така потребителят има усещането, че разговаря с реален човек, а не с компютър.

Резултат с изображение за dom chatbot

Домино използва чатбот, наречен Dom, за поръчване на пици онлайн. Резултатите от това са впечатляващи. Когато възможността за бърза и лесна поръчка е приоритет за потребителите, приложения като Dom дават огромни конкурентни предимства на Домино.

Гласово търсене

Както Amazon Echo, Google Home и други устройства, активирани с глас, набират все повече популярност, гласовото търсене ще се превърне в предпочитан метод за търсене.

40% от потребителите в САЩ вече използват гласово търсене, за да извършат онлайн покупка.

От решаващо значение е да оптимизирате бизнеса си за гласово търсене, защото може да загубите голяма част от потребителите, които решат да пазаруват чрез устройства, активирани с глас.

Уолмарт даде възможност на потребителите да поръчват гласово в Google Express, а в бъдеще ще позволят на потребителите да пускат поръчки за доставка, чрез Google Home.

Target, Costco, Kohl’s, Staples, Walgreens и много други магазини са в процес на създаване на подобни възможности за потребителите.

Мобилните версии са по-важни от десктоп версиите

62% от потребителите на смартфони са правили онлайн покупки от мобилното си устройство през последните шест месеца. Тъй като покупката на мобилни устройства продължава да расте, важно е да създадете сайт за електронна търговия, който да е оптимизиран за мобилни устройства.

Технологията за разпознаване на пръстови отпечатъци и разпознаване на лица, както и плащанията с едно кликване, ще опростят мобилните плащания и ще насърчат потребителите да преминат от десктоп към мобилни покупки.

Мобилните плащания скоро ще се превърнат в предпочитан начин на плащане за електронни транзакции. Смята се, че мобилната мрежа ще достигне 70% от трафика на електронната търговия още до края на тази година.

Starbucks създаде мобилно приложение и и приложение за плащане през 2015 г. През 2017 г. 30% от всички поръчки на Starbucks са били платени чрез мобилни устройства.

Резултат с изображение за starbucks app

ROPO (“Проучване онлайн, закупуване офлайн”)

Трудно можеше да проследите как онлайн усилията ви се трансформират в офлайн продажби.

За щастие ROPO (“онлайн проучване, закупуване офлайн”) е инструмент, който ще стане по-популярен и надежден през следващите години и може да помогне на търговците да преценят точно: доколко техните онлайн реклами допринасят за продажбите в магазина.

ROPO свързва информация от социалните мрежи, използва мобилното проследяване / геолокация, мобилните плащания, инструментите за анализ, системите за управление на CRM и др., за да разбере кои реклами и страници на сайта водят потребителите до покупки в офлайн магазина.

Това е безценна информация. Чрез знанието кои онлайн реклами допринасят най-ефективно за продажбите, фирмите за електронна търговия могат да създават по-целенасочени кампании и да се чувстват уверени, че това, което правят онлайн, е смислено за техните потребители.

Изкуствен интелект

Срещате примери за изкуствен интелект всеки ден. Просто не го осъзнавате.

Вместо да раздели потребителите по възраст, местонахождение или пол, Netflix създаде 1300 “типови общности”. Всеки потребител бива класифициран към една от тези общности, като на базата на това, Netflix прави препоръки за филми или телевизионни предавания, радващи се на най-голяма популярност сред потребителите в общността. Това е бъдещето на изкуствения интелект.

Други платформи за електронна търговия, скоро ще видят ползите от използването на изкуствен интелект, за да подберат съдържанието, което е подходящо да се представи на съответната аудитория.

В бъдеще потребителите ще получават само онова съдържание, което машините смятат за полезно за тях, за да не се лутат в сайтове с огромно количество информация, част от която не представлява интерес за тях

Търсене на изображения

Представете си, че сте в магазин и виждате красив диван, но не се чувствате готови да платите обявената цена. Тогава правите снимка на дивана и ползвате приложението eBay Image Search, за да намерите подобни продукти на по-добра цена.

С преходът от десктоп компютри към мобилни устройства, компаниите ще започнат да предлагат опции за визуално търсене на продукти, използвайки както собствени снимки, така и снимки, намерени онлайн.

Прогнозите са, че търсенето по снимка и гласовото търсене ще съставляват 50% от всички търсения до 2020 г.

Тъй като търсенето на изображения предлага възможности за намиране на подобни продукти на по-ниска цена онлайн, това в крайна сметка би могло да накара потребителите да пазаруват онлайн дори ако те са започнали пазаруването в реален (офлайн) магазин.

Няколко фирми за електронна търговия вече успешно са внедрили функции за търсене на изображения в своите онлайн платформи. Pinterest, например, има своя собствена функция за търсене на изображения.

Target ще интегрира подобна технология (“Lens”), за да позволи на потребителите да търсят по изображение и да намират подобни продукти в онлайн каталога на Target.

Висококачествени продуктови видеоклипове

Дори когато потребителите са онлайн, те ще имат същите въпроси относно функционалността и дизайна на продукта, които ще имат в магазина. За да се конкурирате успешно в електронната търговия, ще трябва да отговаряте на всички въпроси по електронен път, и един от най-лесните начини да направите това, е чрез видео.

Висококачествено видео, описващо дизайна и функцията на вашия продукт, е един от най-добрите начини за продажба. Видеоклипът е по-убедителен от всякакъв текст.

Redsbaby, австралийска компания за бебешки колички, използва много активно това. Видеоклиповете им с бебешки колички показват актьори, използващи колички на Redsbaby, така че потребителите да могат да се чувстват уверени в избора си на количка, дори никога да не са я виждали в магазина.

Резултат с изображение за Redsbaby

Доставка до 24 часа

Миналата година Amazon откри множество нови разпределителни центрове, в близост до големите градове, за да могат да обещаят еднодневна доставка до клиентите на Amazon Prime. Google ще пусне конкурентна услуга за доставка в рамките на деня – “Google Shopping Express”. Google Shopping Express ще предложи доставка за един ден от магазини като Walmart и Target.

Тъй като тези големи сайтове за електронна търговия предлагат доставка в рамките на един ден, те ще спечелят и по-голямата част от потребителите, които искат техните потребности да бъдат задоволени бързо. Докато това стане норма, хората ще се чувстват комфортно дори да трябва да платят допълнително, за доставка в рамките на 24 часа.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *