Обогатена реалност (augmented reality) в комуникацията

Обогатената реалност в комуникацията (augmented reality) все още е до голяма степен новост. Тя се отнася до способността на комуникационните послания да излизат от стандартните рамки на печатните, онлайн и телевизионните реклами.

Обогатената реалност може да привлече вниманието на хората за повече от 85 секунди, да увеличи процента на ефективност на посланието с над 20%, и да подобри процента на конверсия с над 33%.

Все повече компании включват AR в своите маркетингови стратегии, и тъй като AR технологията става все по-разпространена, ще трябва да обмисляте добре всяка своя кампания, за да впечатлите аудиторията си. В крайна сметка, скоро AR ще се превърне в масов инструмент за извличане на конкурентни предимства.

Тим Кук, главен изпълнителен директор на Apple, каза, че един ден AR ще бъде толкова важен в нашето ежедневие, колкото “яденето на три хранения на ден”. И така, въпросът „Как може маркетинговата ви стратегия да привлече вниманието на публиката?“, става все по-актуален.

iBrand избра примери за пет компании, които използват AR по иновативен и вдъхновяващ начин.

Home Depot

home depot

Декорирането на дома не е лесна задача. Откъде да знаеш, че наистина ще харесаш жълтата боя, която изглежда красива онлайн, но може би е прекалено ярка във вашата баня? Какво ще стане, ако тази масичка за кафе не се побира в хола ви, както се надявахте?

През 2015 г., Home Depot пусна своето приложение “Проекти в цвят” , което използва патентована технология, за да покаже на потребителите как ще изглежда избраният цвят боя в дома им. Технологията AR взема предвид осветлението, предметите и сенките в стаята, така че да можете да видите как тя ще изглежда в действителност.

През 2017 г., Home Depot направи още една крачка напред – сега можете да използвате приложението, за да проверите как ще изглеждат в дома ви избрани мебели, аксесоари и др.

След Home Depot, още няколко магазина за домашно обзавеждане, започнаха да използват AR, за да създадат добавена стойност за своите потребители. Lowe и Ikea имат подобна AR технология, вградена в техните приложения.

Timberland

timberland

За много хора пробването на дрехи в магазините е досадно занимание. Случвало ли ви се е да си кажете “Ще го купя, ще го пробвам у дома и ще го върна, ако не ми харесва”, само за да се избегнете пробването на купчина нови дрехи в магазина.

За този тип хора, а и не само за тях, Timberland създаде виртуална пробна през 2014 г. С помощта на технологията за наблюдение на движението Kinect, виртуалната пробна на Timberland позволява на купувачите да видят изображение на лицето си и подобно на тяхното тяло, облечено в дрехи на марката.

В този случай, AR помага на клиентите да избегнат нещо, което ги обременява. За всички останали клиенти, това е забавна и полезна възможност.

Sephora

sephora

Има причина много жени да не купуват продукти за грим онлайн – не е възможно да знаете дали ще ви хареса цвета на устните или покритието на фон дьо тена, ако не го проверите на място в магазина.

Sephora разбира този проблем и създаде подобрена реалност. Потребителите на приложението Sephora могат да видят как продуктите за грим ще изглеждат на лицето им чрез камерата на телефона си. Потребителите могат също да разберат, от какви продукти ще се нуждаят, за да подобрят външния си вид.

Освен това, технологията за увеличена реалност на Sephora може да покаже на потребителите ефектите от грижата за кожата, които биха могли да очакват след няколко месеца. Нещо, което няма как да видят в магазина.

Бриджит Долан, ръководител на иновациите на Sephora, оценява необходимостта от дългосрочна AR стратегия. “Когато става дума за увеличена и виртуална реалност, тя може да бъде успешна само ако е наистина полезна. Постигането на полезност не е никак лесно. По време на работата по приложението, срещнахме редица трудности, свързани с необходимостта от отчитане на спецификата на лицето, времевия фактор …, които дори бяха на път да ни откажат.“

Използването на подобрената реалност от Sephora не само е полезно за потребителите, но и за продажбите. Много популярни личности бяха привлечени от Sephora и насърчени да станат посланици на марката, като записват и споделят своите онлайн експерименти с приложението.

AMC Theatres

amc

Предоставянето на информация, когато и където вашата аудитория иска да я получи, е критичен компонент на всяка успешна маркетингова стратегия. Това е особено вярно, когато става дума за AR.

AMC Theatres, анализирайки тяхната аудитория, която се интересува най-вече от очаквани илмови заглавия и информация за тях, включиха AR технологията в приложението AMC . Когато потребителят вижда филмов плакат, той може да отвори приложението AMC на телефона си, да сканира плаката и да получи съответната информация, включително и трейлър.

Ако се интересуват от филма, след сканирането, те могат да закупят незабавно билет, без да им се налага да напускат приложението.

В крайна сметка, AMC Theatres предоставя оптимално удобство при използването на AR. Да, потребителят може да гледа трейлъри и в YouTube или Google, но с приложението той има всичко, събрано на едно място, в т.ч. и възможността да си закупи билет.

Pepsi

pepsi

През 2014 г. Pepsi инсталира AR технологията в туристически автобус в Лондон, като всичко изглеждаше така, сякаш лъв, НЛО, космически кораб и други предмети се насочват право към лондончани.

AR представи Pepsi като модерна и забавна марка, осигуряваща на публиката изключително преживяване. След това, видеоклипът на автобуса достигна повече от шест милиона показвания в YouTube, което го превръща в една от най-гледаните рекламни кампании в YouTube .

Кампанията на Pepsi подчертава ефективността на AR, когато компанията наистина познава аудиторията си. Pepsi няма нужда да използва AR, за да рекламира продуктите си – вместо това те се довериха на потребителите, които да оценят сюрреалистичната реалност, която им поднасят, и естествено да споделят преживяването с приятелите си.

One thought on “Обогатена реалност (augmented reality) в комуникацията

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *