5 вдъхновяващи, иновативни маркетинг кампании

Иновативните маркетинг кампании са в основата на налагането и утвърждаването на много брандове.

Те са безспорно рисковано начинание, тъй като резултатът в повечето случаи е трудно да бъде прогнозиран, но ето 5 примера за успешни кампании, в които рискът е бил оправдан и резултатите са надминали очакванията.

Lacoste – Да опазим застрашените видове

Популярният моден бранд Lacoste не прави изключение от общата тенденция за все по-голяма социална ангажираност.

Кампанията, която Lacoste проведе съвместно с IUCN (Международна организация за опазване на природата), имаше за цел да популяризира 10 от най-застрашените от изчезване животни на планетата, с идеята повече хора да се ангажират с тяхното опазване.

Добре познатият крокодил в логото на Lacoste, отстъпи място на изображения на застрашените животни, върху лимитирана серия от почти 100 000 поло тениски.

Иновативното в тази кампания е, че за първи път компания променя своето лого, в името на кауза.

Кампанията беше анонсирана на традиционната седмица на модата в Париж – 2018 г., като цялата серия тениски се продаде буквално за броени дни. Постъпленията от продажбите отидоха в подкрепа на каузата за опазване на природата.

Един вдъхновяващ пример как социалната ангажираност на брандовете носи сериозни конкурентни предимства.

#TFWGucci (That Feeling When Gucci)

Memes са всички онези забавни картинки в интернет, които ви се иска да споделите с приятели. Те отдавна не са някаква новост в социалните мрежи, но продължават да се радват на огромна популярност.

GUCCI използваха именно memes, за да представят новата си серия часовници. За целта те създадоха микросайт, в който публикуваха memes, създадени от тях, дублираха съдържанието на сайта в Инстаграм, и стимулираха онлайн потребителите да създават още подобни картинки, които буквално заляха социалните мрежи.

gucci-watch

Класически пример за viral marketing (вирусен маркетинг), който обаче прераства в мащабна кампания.

Когато сте определили своята таргет аудитория, потърсете тези хора там, където те вече са (в случая младежката аудитория на социалните мрежи и Instagram). Хуморът в кампаниите винаги внася свежа нотка, която почти винаги дава търсеното конкурентно предимство.

Кухнята на Taco Bell

Американската верига за бързо хранене Taco Bell не за първи път организира иновативни маркетинг кампании. Последната от тях е под слогана “Кухнята на taco Bell”. Компанията ангажира най-добрите си готвачи, които да приготвят петстепенно меню за някои от най-запалените фенове на марката в централата си в Калифорния. Желаещите можеха да резервират маса, чрез сайта open table, след което естествено постнаха в социалните мрежи снимки от събитието.

taco bell

Успехът на първото мероприятие, вдъхнови компанията да организира още редица подобни, които бяха широко отразени в медиите. Taco Bell изчислиха, че кампанията е спомената в над 323 милиона поста онлайн, за които те не са платили нито долар.

Ценното, което може да откраднете от тази кампания са две неща:

Направете вълнуващо предложение на своите клиенти и им дайте кратък срок да се възползват от него. Интегрирането на ефекта FOMO (fear of missing out) в кампаниите винаги води до впечатляващи резултати.

Използвайте нетрадиционни канали (в случая сайта open table), за да достигнете до по-широк кръг потребители.

Cadbury – На лов за Великденски яйца

С помощта на Ogilvy Melbourne и Alt.vfx Сидни, Cadbury успя да достави малко Великденска магия и докосна носталгията към Великденските празници на своите австралийски почитатели.
Използвайки 3D видео игра във Facebook, марката покани своята аудиторията да участва във виртуален лов на яйца, привличайки над 220 000 посетители на страницата си.
Тези, които първи коментираха местоположението на открито от тях яйце, бяха възнаградени с подарък от Cadbury.
Благодарение на творческия елемент и иновативността на кампанията, само за един час са генерирани над 70000 коментара от потребители във Facebook.

cadbury

Използването на емоционални елементи в кампанията (в случая – събуждане на носталгия по Великденските празници), е една от съвременните тенденции, които набират все повече популярност сред брандовете. Това, съчетано с умно използване на съвременните технологии в разработката на ефектни онлайн приложения, осигурява успеха на кампанията на Cadbury.

Spotify- Вашата 2018г.

Използвайки богатата си статистика от тегленията на клипове, музикалният хъб Spotify продуцира серия от забавни реклами, с които да сподели някои от най-интересните факти от изминалата година.

Рекламите срещнаха невиждан ефект от споделяния от потребители, защото в много от описаните факти, те откриваха себе си.

ed sheeran

 

medical songs

Събирайте и използвайте информация за навиците, интересите и поведението на своите клиенти. Карайте ги да се асоцират с вашите рекламни послания. Така ще ги накарате да ги споделят със своите приятели онлайн, искайки да им покажат по забавен начин и тази страна от своята същност.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *